NASIONAL

LHDN lancar sistem eP, portal Pembekal tambah baik perkhidmatan

CYBERJAYA, 13 FEB: Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) melancarkan sistem ePerolehan (eP) dan portal Pembekal sebagai usaha berterusan menambah baik penyampaian perkhidmatan kepada pembekal, penyebut harga atau petender yang berurusan dengan lembaga itu.

LHDN dalam kenyataan hari ini berkata, sistem eP itu adalah sistem pengurusan perolehan secara elektronik yang akan menjadi platform bagi syarikat untuk menyertai tawaran perolehan perkhidmatan, bekalan atau kerja daripada LHDN.

“Perkhidmatan yang ditawarkan melalui sistem eP LHDN merangkumi pendaftaran atau memperbaharui akses, kenyataan tawaran, pembelian dokumen tawaran, penyertaan tawaran, penyerahan dokumen tawaran dan pentauliahan perolehan sama ada secara tender, sebut harga atau pembelian terus,” katanya, lapor BERNAMA.

LHDN berkata, portal Pembekal pula adalah kemudahan tambahan (value added service) yang diberikan kepada pembekal LHDN untuk berurusan secara dalam talian berkaitan urusan kewangan dan pembayaran.

“Kemudahan ini termasuk pengemaskinian maklumat am pembekal, penerimaan pesanan pembelian secara dalam talian, memuat naik dokumen kewangan bagi tujuan pembayaran untuk perkhidmatan, bekalan atau kerja yang telah disempurnakan dan semakan status pembayaran,” katanya.

LHDN berkata, pengguna boleh melayari sistem eP LHDN dan Portal Pembekal di portal rasmi www.hasil.gov.my atau pautan pantas https://www.tenderwizard.my/LHDNM untuk sistem eP dan https://kewpembekal.hasil.gov.my untuk Portal Pembekal.

Sebarang pertanyaan berkenaan Sistem eP LHDN juga boleh diajukan melalui emel [email protected] dan emel [email protected] untuk Portal Pembekal.


Pengarang :