Pesawat Malaysia Airlines Airbus A350 membuat penerbangan manakala kakitangan syarikat penerbangan itu merakam gambar dari hangar di kompleks kejuruteraan bersebelahan dengan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur di Sepang di luar Kuala Lumpur pada 30 November 2017. Foto AFP
AGENDABERITA UTAMANASIONAL

Malaysia Airlines raih Platinum bagi Anugerah Jenama Putra

KUALA LUMPUR, 30 SEPT: Malaysia Airlines sekali lagi dinobatkan sebagai jenama paling dipercayai apabila menerima Anugerah Platinum bagi Anugerah Jenama Putra 2019 dalam kategori Pengangkutan, Perjalanan dan Pelancongan.

Anugerah Platinum yang diperkenalkan tahun ini menjadikan Malaysia Airlines menerima Anugerah Jenama Putra kali untuk kali keempat berturut-turut, yang sebelum ini dimenangi pada 2016, 2017 dan 2018,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Ketua Pegawai Eksekutif kumpulan, Kapten Izham Ismail berkata, anugerah tersebut merupakan kemenangan besar kepada syarikat penerbangan itu yang membuktikan kepercayaan dan keyakinan pelanggan terhadap jenama itu.

Ia juga membuktikan kerja keras syarikat dalam melunaskan janji jenama itu bagi hospitaliti rakyat Malaysia.

“Pencapaian ini tidak berlaku dalam tempoh semalaman. Semua pihak di Malaysia Aviation Group (MAG) telah memainkan peranan penting bagi menambah baik jenama ini.

“Kami berusaha bersungguh-sungguh untuk menghasilkan, menyediakan dan menambah nilai pengalaman pelanggan dengan memperkenalkan manfaat langsung kepada ekosistem perjalanan keseluruhan, termasuk memperkenalkan aplikasi baharu MHassistant, outlet jualan tiket baharu di NU Sentral Kuala Lumpur selain pelancaran MHholidays, pasaran perjalanan terkini yang membolehkan pengembara menyesuaikan percutian mereka dengan penerbangan dan hotel,” katanya.

Anugerah Jenama Putra merupakan acara jenama tahunan terulung di Malaysia yang dilancarkan pada 2010 oleh Persatuan Ejen Pengiklanan Bertauliah Malaysia dengan kerjasama Jenama Paling Bernilai Malaysia.

Ia mengiktiraf pembinaan jenama sebagai pelaburan perniagaan bersepadu yang ditentukan oleh pengguna.

Bagi menentukan pemenang, Anugerah Jenama Putra menggunakan kaedah penyelidikan daripada pengguna dengan 6,000 pengguna mengundi jenama kegemaran mereka dalam pelbagai kategori, sekali gus menjadikan pengguna rakyat Malaysia sendiri yang menjadi hakim dan pemberi anugerah dalam acara ini.

– BERNAMA


Pengarang :