Air Selangor pembekal tunggal perkhidmatan air di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya. Foto ASRI SAPFIE/SELANGORKINI
AGENDABERITA UTAMANASIONAL

LRA Cheras Batu 11 pulih, 21 kawasan terjejas terima bekalan

SHAH ALAM, 24 DIS: Lori Rawatan Air (LRA) Cheras Batu 11 beroperasi sepenuhnya apabila masalah teknikal dapat diselesaikan pagi tadi.

Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor) memaklumkan setakat jam 6 pagi bekalan air di 21 daripada 28 kawasan tejejas di Hulu Langat telah pulih dan menerima bekalan seperti sedia kala.

“Air Selangor kini sedang berusaha sebaik mungkin untuk memastikan loji dapat beroperasi pada kapasiti optimum dan bekalan air bersih dapat dibekalkan semula kepada pengguna di kawasan terjejas secara berperingkat sehingga pemulihan penuh dicapai.

“Bantuan alternatif melalui lori tangki masih lagi digerakkan ke kawasan terjejas dengan memberi keutamaan kepada premis kritikal sepanjang tempoh gangguan bekalan air tidak berjadual ini,” latanya dalam kenyataan.

Agensi tersebut memohon kerjasama orang ramai untuk mematuhi penjarakan fizikal dan memakai pelitup muka semasa mendapatkan bekalan air daripada lori tangki.

Air Selangor berharap pengguna yang telah mendapat bekalan air menggunakannya secara berhemat bagi memastikan kawasan terjejas akan mendapat bekalan air mengikut jadual.

Perkembangan berkaitan dengan insiden itu akan dimaklumkan dari semasa ke semasa menerusi semua medium khususnya media massa.

Pengguna boleh merujuk kesemua saluran komunikasi rasmi seperti aplikasi Air Selangor, Facebook, Instagram dan Twitter atau hubungi Pusat Perhubungan Air Selangor di talian 15300.

Orang ramai boleh mengajukan sebarang pertanyaan atau aduan menerusi saluran komunikasi tanpa suara di Pusat Bantuan yang boleh didapati di www.airselangor.com dan aplikasi Air Selangor.


Pengarang :