Antara penerima golongan berpendapatan rendah (B40) yang menerima bantuan makanan asas Box of Hope daripada Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor). Foto Facebook Air Selangor
AGENDABERITA UTAMANASIONAL

Air Selangor bantu lebih 1,600 individu terjejas wabak tahun lalu

KUALA LUMPUR, 1 JULAI: Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor) membantu 1,629 individu dan keluarga berpendapatan rendah (B40) terjejas Covid-19 melalui pelbagai inisiatif tanggungjawab sosial korporat (CSR) sepanjang tahun lalu.

Ketua pegawai eksekutifnya berkata program kendalian Sesama Mara membabitkan agihan Kotak Harapan, program perantisan paip, khidmat bantuan paip, projek pelitup muka termasuk pembelajaran dalam talian anak-anak.

“Secara keseluruhan kita berjaya mengagihkan bantuan berjumlah RM450,705 menerusi program CSR tersebut,” kata Suhaimi Kamaralzaman ketika membentangkan laporan kelestarian Air Selangor 2021 di The Vertical, Bangsar South City di sini semalam.

Beliau turut memaklumkan operator tunggal perkhidmatan bekalan air itu mengungguli Anugerah Kecemerlangan Teknologi Malaysia 2021 bagi kategori Aplikasi Mobil Pengguna Air Selangor dan Operasi Aplikasi Mobil pada Mei tahun lepas.

“Anugerah itu dianjurkan Kajian Perniagaan Singapura untuk menobatkan organisasi yang melaksanakan inisiatif penyelesaian teknologi maklumat (IT) paling inovatif dan unik di negara ini,” katanya.

Suhaimi menambah pihaknya memperoleh lima akreditasi dan pensijilan Sistem Pengurusan Kualiti (ISO) yang diiktiraf di peringkat global.


Pengarang :