BERITA UTAMASELANGOR

Aduan masalah air negeri turun 20 peratus

OLEH ERMIZI MUHAMAD

SHAH ALAM, 16 JAN: Aduan masalah gangguan air melibatkan komuniti setempat di Selangor berkurangan sebanyak 20 peratus bagi tempoh 2017 lalu.

Pengurus Operasi Air Selangor, Ir Abas Abdullah menyifatkan kejayaan itu sebagai perkembangan positif hasil pelaksanaan penstrukturan air negeri.

“Kebanyakkan aduan yang kami terima sebelum ini adalah daripada rungutan pengguna yang membuat aduan terhadap masalah gangguan air setempat.

“Namun, aduan ini berjaya dikurangkan sebanyak 20 peratus hasil daripada gerak kerja dan komitmen pengurusan air Selangor,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sesi Taklimat Jawatakuasa Pilihan Khas Pengurusan Sumber Air Negeri Selangor (JPK-SAS), di Bangunan Annexe, pagi ini.

Terdahulu, CRIS atau ‘Customer Information Systems’ diperkenalkan Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor) dalam memastikan perkhidmatan pengurusan air yang lebih efektif dan efisyen.

Inisiatif reformasi baru Pengurusan Air Selangor itu bertujuan memberikan perkhidmatan terbaik kepada pelanggan, pengguna dan pembayar bil.

Sistem baru terbabit menggantikan sistem penggebilan lama yang berkemampuan memberikan perkhidmatan lebih baik kepada pelanggan.


Pengarang :