PBTSELANGOR

MBPJ sedia tiga saluran adu masalah jalan rosak

SHAH ALAM, 11 JAN: Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) menyediakan tiga saluran aduan kepada orang awam untuk mengemukakan masalah kerosakan jalan raya.

Pihak berkuasa tempatan (PBT) itu berkata antara saluran disediakan ialah aplikasi i-Tegur yang dilaksanakan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT).

“Aplikasi itu boleh dimuat turun menerusi Google Play dan App Store. Kedua, aduan boleh dikemuka menerusi Sistem Pengurusan Aduan Awam.

“Sistem itu boleh dilayari menerusi portal moh.spab.gov.my dan ketiga ialah Waze Smart Pothole Selangor,” kata MBPJ menerusi Twitter.

PBT itu turut memaklumkan orang awam boleh terus mengemukakan aduan kepada hotline MBPJ di talian 03-79542020 atau aplikasi eAduan MBPJ.

“Sementara aduan pada talian WhatsApp iaitu 01112018914 pula dibuka pada waktu dan hari bekerja sahaja,” katanya.


Pengarang :